Tussen Meer en Minder

Door Alexander Koene

We leven in een consumptiemaatschappij. We werken om in onze vrije tijd goederen en diensten te consumeren. Dat bevredigt geen basisbehoefte, maar geeft wel status en identiteit. Kapitalisme streeft naar permanente groei, bedrijven moeten meer produceren en mensen meer consumeren. De 20e eeuw ging om meer en veel werd beter. 

Toen meer te veel was.

Groter, efficiënter, en meer aandeelhouderswaarde. Opeens ontplofte de meer bubbel. Met meer kwam het tot een grote stop. En gingen we voor minder. We werden ons bewust dat meer niet goed was. Dat meer problemen veroorzaakt. Milieuvervuiling door meer, oneerlijke verdeling van meer, eigenbelang door meer. Allemaal narigheid door meer.

Gingen we voor minder.

Terug naar de basis. Een simpel leven. Minder vervuiling, minder verpakkingen, minder luxe. Duurzamer, menselijker. Authentiek, oprecht en eerlijk. Terug naar de basis. Terug naar dichtbij.   

De crisis lijkt voorbij. We balanceren tussen meer en minder. We willen meer mogelijkheden, meer gemak. Maar wel met minder franje en overbodigheden. Te veel minder maakt het leven saai en ongemakkelijk, te veel meer leidt tot excessen. Het duiden van dat wat mooi en belangrijk is, helpt mensen en geeft sturing aan het leven tussen meer en minder. Het helpt organisaties met meer focus. Ze kunnen dan meer doen aan minder. Ze kunnen dan JA zeggen tegen NEE.

Met minder meer willen zeggen.

Ook onze klanten formuleren hun nut. Hun 'ding' krachtig en aansprekend verwoord. De balans tussen meer en minder.

Wij houden van de natuur. Natuur laat je leven. En wij laten de natuur leven (Natuurmonumenten). Wij geloven dat ieder mens het verdient om zijn professionele talenten en prestaties te maximaliseren (RAET). Wij verrijken het leven met onvergetelijke herinneringen (Tenzing Travel). Samen zorgen voor kwaliteit van leven (St. Antonius Ziekenhuis). Alle mensen in Amsterdam aangenaam verrassen (GVB). Wij houden er van de spelregels van de markt te veranderen (Platform161). Minder woorden die zoveel meer zeggen. 

Doe jij ook minder, zodat ik meer van je hou?

Alexander Koene - BR-ND Emotive Transformers

Alexander Koene

I am a creative entrepreneur dedicated to enhancing our experience on Earth. My mantra is simple yet powerful: "Being happy, while doing good!" I find joy in embracing novelty and promoting collaboration, firmly believing that we all bear the responsibility to share happiness and progress, recognizing its contagious nature.

http://www.br-nd.com
Vorige
Vorige

Ready to boost yourself this summer?

Volgende
Volgende

Van liefde voor je poes naar de maatschappij.