De andere kant van het gelijk?

Zorg er voor dat je altijd ook aan de andere kant van de lijn staat. Misschien is het wel een goed idee om waardevrij open te staan voor het gelijk van de ideeën van anderen. Misschien leer je er iets van? Het idee dat je altijd moet weten wat het gelijk is, wat juist is, en dat je anderen daar van moet zien te overtuigen is best een achterlijk idee. Je zou kunnen stellen dat het juist een grotere uitdaging is om niet meteen te oordelen…

Read More
Alexander Koene
23plusone in SE Asia

The last week of June 2019 has been fab for the 23plusone section of BR-ND, with a week long visit to the capital of Malaysia, Kuala Lumpur. Michael Cortino, Alexander Koene and Kim Cramer headed on a mission to train Ideascape leadership team, one of KL’s finest brand strategy consultancies. Together we hosted an Emotive Branding workshop, just like we do every quarterly season in the Netherlands. This time it marked the start of exciting South East Asian adventures.

Read More
Kim Cramer23plusone
What’s in the picture?

Since 2006 23plusone has been in development and it’s time to again bring it a step further. Please help us by filling in this survey about the meaning of the images on the cards. In both English and Nederlands. Take your time and enjoy playing with the cards. We are grateful for your input; Win a free Masterclass!

Read More
Alexander Koene
2018 - A happy year in review

Success is what happens when you encounter luck while taking action for good.

2018 has again been another happy year for our BR-ND company. Looking back I can only be grateful with the opportunities to impact on the happiness and wellbeing of individuals, teams and companies. With a bit of imagination, maybe even on the happiness of the world around us.

Read More
Alexander Koene
BNR Podcast Ondernemerstaboe - Kim Cramer

Keihard vallen, faillissement, slapeloze nachten en in je kussen slaan van frustratie; die ondernemersverhalen hoor je nooit. Tot nu. Luister naar deze BNR podcast waarin Kim Cramer, medeoprichter van BR-ND, verteld over haar ervaringen rond het faillissement in 2008 van haar vorige bureau.

Read More
Alexander Koene
Danone kiest er voor B Corp te worden.

De levensmiddelenindustrie heeft er een rotzooi van gemaakt. Met zoet-zout misleidende merken die er voor gezorgd hebben dat we ongezond zijn gaan eten en drinken, zwaarlijvigheid een chronische volksziekte is geworden, en onze oceanen die vol zitten met plastic verpakkingen. Emmanuel Faber (CEO Danone) vindt dat het anders moet en vertelde er openhartig over tijdens een B Corp event in het Sustainable Development Goals House, Koninklijk Instituut van de Tropen in Amsterdam.  

Read More
Alexander Koene
Summertime is learning time

Summer is the perfect time to be inspired and invest in your skills. That's precisely why BR-ND organises 4 compact half-day masterclasses around super interesting topics. 

Kim Cramer PhD, proud co-founder BR-ND & Emotome: 'We have always shared our knowledge and methods with bright and curious people. We see it as a responsibility to bring the whole branding and organisation development industry to a higher level. This summer we have asked 4 top experts in their fields to share their knowledge and trigger your thinking.'

Read More
Ezra BakkerBR-ND