Merkstrategie, merkportfolio & cultuurontwikkeling
Screen Shot 2017-12-28 at 23.00.24.png
Although we think that decision-making about brands depends strongly on functional benefits, it all comes down to one question: how will this make me feel?
23plusone logo.png
 

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang deze e-Booklets!

23plusone is een wetenschappelijke methode om de dialoog over betekenis en gedrag te kunnen voeren. Het brengt mensen tot elkaar op basis van positieve gevoelens, overtuigingen en gedrag.

Het maakt de verschillen tussen de individuele en collectieve belangen zichtbaar. Het helpt organisaties om de emotionele dynamiek inzichtelijk te maken. Niet alleen in de directiekamer, maar bij alle mensen binnen en buiten de organisatie die nodig zijn voor een gewenste verandering. 

Korte video over 23plusone

 

23plusone is het resultaat van wetenschappelijk onderzoek door Kim Cramer PhD en Alexander Koene. Uitgangspunt hierbij is dat positief gedrag leidt tot geluk en wordt gedreven door hoe mensen zich voelen. 

Mensen streven naar geluk door 24 fundamentele belangen na te streven zoals vriendschap, nieuwsgierigheid, winnen, gezondheid en sexualiteit.

Door mensen in het volle spectrum van hun emotionele repertoire te raken, ontstaan positieve gevoelens, verbondenheid en positief gedrag.

Bestel je eigen 23plusone set >

Insider

Online merkbeleving om de huidige identiteit en toekomstige ambities van de organisatie weer te geven zoals ervaren door de medewerkers. Inzicht in de cognitieve en emotionele dynamiek op individueel, werk, organisatie en merk niveau. Betrekt alle personen die het betreft, door actieve deelname aan het branding proces.

De resultaten geven sturing om een merk te ontwikkelen, op basis van de organisatie identiteit. Het teruggeven van de resultaten aan de organisatie op een enerverende manier is mogelijk via interne media.

INSIDER DEMO > 

Outsider

Ook de externe stakeholders zijn onderdeel van je merk. Met de Outsider brengen we het huidige imago in kaart. We vragen klanten om mee te denken over de toekomst van het merk. We versterken de relatie met klanten door ze inspireren en respect te tonen voor hun mening. We maken ze tot ambassadeurs door ze de aandacht te geven die ze verdienen.

De Outsider is een uniek onderzoeks en engagement instrument wat bloot legt hoe je merk bij mensen voelt. Het gaat in op behoeften, verwachtingen en de relatie.  Wat ze nu ervaren en wat zij naar de toekomst wensen. 

OUTSIDER >

Merken Waaier

Merkportfolio & Merkarchitectuur

Hulpmiddel om de huidige en toekomstige merkportfolio en merkarchitectuur te visualiseren. Maakt complexe samenhang transparant.  Zodat portfolio strategie beslissingen snel gemaakt en de evolutie bewaakt kan worden. Model is gebaseerd op de dynamische relatie tussen de mate van dominantie van andere (sub) merken, categorie namen en proposities.

De dynamische relatie is belangrijk, omdat in de praktijk merkportfolios nooit statisch zijn. Het vertaalt ingewikkeld portfolio management in een begrijpelijke en praktisch instrument voor branding en overige professionals in de hele organisatie.

BR-ND Merken Waaier >

 

BR-ND Fan

Kitchen

Brengt co-creatie van de merkstrategie naar een nieuw niveau. Verschilt van conventionele strategie ontwikkeling, door gebruik te maken van meerdere soorten intelligentie. Spelend leren en met elkaar creëren zorgt voor inspirerende resultaten.

Integreert de resultaten van de Insider en Outsider met andere inspirerende stimuli. Bewuste en onderbewuste intelligentie wordt aangesproken. Legt de emotionele dynamiek bloot zodat het echt het hart en het hoofd raakt. Gaming elementen gaat ongewenste invloeden zoals politiek, status of rang tegen en maakt het een leuk evenement.

Merkhart

br-nd_brandheart.jpg

Met dit model leggen we de emotionele dynamiek, de zogenaamde Trinity, evenals het bestaansdoel, de relaties en expressie van uw merk vast.

Het geeft strategische richting aan de stappen die genomen moeten worden om een aantrekkelijk en inspirerend merk te bouwen met alle mensen, binnen en buiten de organisatie.