cookie-policy.
Merkstrategie, merkportfolio & cultuurontwikkeling
Screen Shot 2017-12-28 at 22.58.48.png

Positive impact.

BR-ND is een adviesbureau gespecialiseerd in ontwikkeling van merk en organisatie. We geloven dat merken kunnen bijdragen aan een mooie, leefbare, en eerlijke wereld. Waarbij organisaties waarde toevoegen aan de maatschappij. Zulke merken dragen duurzaam bij aan het geluk, plezier en welzijn van mensen. Noem ons dromers, maar wij zijn er van overtuigd dat merken dat kunnen doen.

People are the brand.

Wij geloven in 'emotive branding', omdat we vinden dat het bedrijfsleven menselijker moet worden. Dat begint met empathie en het centraal stellen van gevoelens van mensen. Om mensen in hun harten en hoofden te raken en ze te betrekken is open communicatie en een co-creatief proces nodig.  

Impact to transform.

Betekenisvolle merken zorgen er voor dat mensen voorkeur krijgen. Voorkeur om er bij te willen horen, het te willen kopen, of er in te investeren. Wij creëren merken die impact op mensen hebben om in beweging te komen. Om dat te doen zijn we wars van conventies, zoeken we de grenzen op en spelen we het spel anders, spannender, verleidelijker.

Playing with science.

Wij maken gebruik van wetenschappelijke methodes en praktische tools om de doelen en ambities van organisaties af te stemmen op de emotionele drijfveren van alle belanghebbenden. Iedereen is uitgenodigd om mee te doen. Zodat je merk er bij veel mensen echt toe doet.

 

BR-ND is in 2007 gestart door Kim Cramer PhD en Alexander Koene. Zij vingen toen aan met een wetenschappelijk onderzoek naar de relatie tussen fundamentele belangen, aantrekkelijke merken en gelukkige mensen. Dit onderzoek heeft geleid tot een methode bekend onder de naam 23plusone.

Open relations. 

Wij geloven in open relaties waarin iedereen samenwerkt voor de beste resultaten. We bieden onze talenten, expertise en inspirerende programma's aan om met elkaar het verschil te maken en tot duurzame resultaten te komen. 

Onze opdrachtgevers krijgen een vernieuwd en aantrekkelijk merk, samen ontwikkeld met alle relevante stakeholders, wat uiteindelijk zorgt voor gelukkige medewerkers, klanten, partners en aandeelhouders. En niet alleen in financiële zin.

Purpose driven.

BR-ND heeft begin 2018 succesvol de certificering als B-Corporation afgerond.  

B-Corporation is een netwerk van meer dan 2,100 gecertificeerde organisaties uit 50 landen en 130 industrieën die samenwerken om 1 doel te realiseren: herdefiniëren van succes in business.  

Meer over B-Corporations.

Ons team.

Onze mensen zijn opgeleid en ervaren in de eredivisie van de merkontwikkeling. Onze sleutelspelers werken al meer dan 10 jaar met elkaar samen.

Afhankelijk van het project vullen we onze teams aan met specialisten uit de netwerkorganisatie 23plusone Friends.   

BR-ND is initiatiefnemer van 23plusone Friends. 

 

Onze opdrachtgevers.

Dankbaar en trots een rol te spelen bij de ontwikkeling van deze merken.

Onze heartbeat.

Hier delen we met je die dingen waar wij zelf sterk in geloven. Het zijn onze overtuigingen die ons gedrag stuurt, en onze cultuur verrijkt.

We hebben onze Heartbeats niet zomaar bedacht, ze zijn door de jaren heen gegroeid en bepalen nu wie we zijn. 

  1. We experimenteren altijd met nieuwigheden. 
  2. Initiatief vieren we. 
  3. Kennis delen we met iedereen.
  4. We zijn vrij om ons eigen leven in te richten. 
  5. Sport houdt ons gezond, gelukkig en geïnspireerd. 
  6. We houden van warme lunches. 
  7. Iedereen is welkom. 
  8. We nemen onszelf niet te serieus. 
  9. Als je goed kijkt, voel je de schoonheid. 
  10. Denk 'emotive'.
 

1. We experimenteren altijd met nieuwigheden.

We houden van nieuwe ideeën, nieuwe technologiën en nieuw denken. We geloven dat we onszelf alleen kunnen ontwikkelen, als we constant voorbereid zijn om met nieuwe manieren te experimenteren en te werken. We zien ons bedrijf als een speeltuin waarin we creatief denken, omdat wij nieuwsgierige wezens zijn.

2. Initiatief vieren we. 

Alles wat gebeurd is het resultaat van onze eigen acties. Soms slagen we en soms ook niet. Niet altijd is het duidelijk waar onze acties toeleiden. Maar wat we ook doen, het kost moed om actie te ondernemen. Ook al kost het moed, soms moet je het gewoon doen. Zo houden wij bijvoorbeeld van feestjes geven, gewoon omdat het kan en vooral zodat we met mensen kunnen delen wat we doen. En natuurlijk ook, omdat we nog altijd feestbeesten zijn. 

3. Kennis delen we met iedereen.

We zijn een kleine organisatie met een beperkt aantal klanten. Onze kennis, onze methodes en onze gereedschappen, gebaseerd op science, kunnen alleen impact hebben als wij het met gelijkgestemde mensen over de hele wereld delen, omdat geven alles is wat we hebben. 

4. Wij zijn vrij om ons eigen leven in te richten.

Wij geloven in persoonlijke verantwoordelijkheden. Ons persoonlijk en zakenlijk leven is verweven en we zien onze co-workers als vrienden. Dat is waarom we geen vaste vakanties of werk uren hebben en ook waarom we erg kieskeurig zijn tijdens het kiezen van de mensen en de organisaties waarvoor en waarmee we willen samenwerken. We hebben maar één leven, om te leven. 

5. Sport houdt ons gezond, gelukkig en geïnspireerd.

Onze co-founders zijn sportieve mensen. Kim was een semi-professionele dans koningin. Alexander is skileraar, lange afstand hardloper en wielrenner. Zonder voldoende fysieke activiteiten voelen we ons niet scherp. Dat is waarom wij mensen aanmoedigen om te trainen. Dat is waarom wij wekelijks een bootcamp organiseren. En dat is ook waarom we samen voor een goed doel rennen. Iedereen met een lichaam is namelijk een atleet. 

6. We houden van warme lunches.

We geloven dat lekker samen eten zorgt voor verbinding. De typische Nederlandse boterham met een glas melk is niet ons idee van een gastvrije lunch. Kim's wortels liggen in Indonesië, daarom is zij dol op nasi goreng voor de lunch en zelfs voor ontbijt. Alexander heeft vele jaren in Indonesië en Italië gewoond en is dol op warme lunches. En gelukkig zijn er meer dan genoeg gezellige en betaalbare eettentjes in Amsterdam.

7. Iedereen is welkom.

We zijn een warm open nest voor iedereen die onze interesse in mensen, schoonheid en technologie deelt. Voor een kop koffie, of soms voor meer, iedereen is welkom. En als we te druk zijn, laten we het je weten. We zijn gek op gastvrijheid. 

8. We nemen onszelf niet te serieus. 

 We hebben geen aspiraties om in dure autos te rijden of om chique Italiaanse pakken en dure show-off horloges te dragen. Uiteindelijk is het enige wat er echt toe doet wat we betekenen voor onze geliefden, vrienden en de maatschappij. We blijven gewone mensen en daar zijn we trots op. 

9. Als je goed kijkt dan voel je de schoonheid. 

Mensen zijn tot prachtige dingen in staat als ze gedreven zijn, als ze ergens in geloven en daar voor gaan, als ze onderdeel zijn van iets wat groter is dan zijzelf. Wij maken de wereld een beetje mooier door betekenis op de voorgrond te zetten. Emotionele schoonheid raakt je en ervoor dat er iets in beweging komt.   

10. Denk 'emotive'.

We spelen en schudden het denken van mensen op, om een creatieve sprong te nemen. We geloven in een co-creatieve benadering waarbij iedereen meedoet. En waarin iedereen een stem heeft, een stem die verdient gehoord te worden. We laten onze waardering zien. We verrassen mensen met kleine dingetjes die er toe doen. Omdat niets menselijks ons vreemd is. 

 

Nieuws & artikelen