Merkstrategie, merkportfolio & cultuurontwikkeling
Screen Shot 2017-12-28 at 22.58.48.png

De wereld mooier maken, merk per merk

BR-ND is een boutique consultancy, gespecialiseerd in emotive branding.

We geloven in een mooie, leefbare en rechtvaardige wereld waarin merken bijdragen aan het geluk van mensen. Merken sturen positief gedrag en zorgen voor innovaties en verantwoorde groei, waar financiële winst hand in hand gaat met aandacht voor onze leefomgeving en sociale prestaties.

Actie van binnenuit

Wanneer we empathie tonen en onze gelijkenissen en verschillen respecteren, leren we onszelf en de wereld om ons heen beter begrijpen. We vinden de gezamenlijke betekenis die het merk vormt. Dat begint met het weten wat de mensen beweegt die een relatie hebben met het merk. Nu en in de toekomst. Want vanuit de emotionele kern gezamenlijk tot actie overgaan, maakt grotere impact mogelijk.  

Impact om te transformeren

Als pioniers van Emotive Branding creëren we aantrekkelijke concepten die je raken in het hoofd en hart. Ze zijn groter dan jezelf. Iets waar je onderdeel van bent en wilt zijn. We zoeken samen dat randje op door uitdagende interacties aan te gaan, want daar vindt de vernieuwing plaats.

Spelen met wetenschap

Met prikkelende methoden ontdekken we samen hoe het merk ertoe doet. Op zoek naar de ingrediënten waarmee we co-creatief de toekomst bereiden. We passen wetenschap spelenderwijs toe, zodat er positieve transformatie ontstaat. De kern van onze aanpak is 23plusone, onze universele taal van menselijke drijfveren. We delen onze ideeën, kennis en expertise wereldwijd met gelijkgestemden, om samen duurzame impact te maken.

BR-ND is in 2007 gestart door Kim Cramer PhD en Alexander Koene. Zij vingen toen aan met een wetenschappelijk onderzoek naar de relatie tussen menselijke belangen, aantrekkelijke merken en gelukkige mensen. Dit onderzoek heeft geleid tot een methode bekend onder de naam 23plusone.

Open relaties

Wij geloven in open relaties waarin iedereen samenwerkt voor de beste resultaten. We bieden onze talenten, expertise en inspirerende programma's aan om met elkaar het verschil te maken en tot duurzame resultaten te komen. 

Onze opdrachtgevers krijgen een vernieuwd en aantrekkelijk merk, samen ontwikkeld met alle relevante stakeholders, wat uiteindelijk zorgt voor gelukkige medewerkers, klanten, partners en aandeelhouders. En niet alleen in financiële zin.

Gedreven door onze visie

Om kracht bij te zetten aan onze visie dat bedrijven kunnen bijdragen aan een positieve, eerlijke en duurzame maatschappij zijn wij een gecertificeerde B-Corp.

BR-ND People BCorp

BR-ND Team

We zijn opgeleid en ervaren in de eredivisie van merk-, organisatie- en kennisontwikkeling. Maar vooral zijn we, wat we graag willen zijn; positieve mensen!

Afhankelijk van het project vullen we onze teams aan met specialisten uit onze netwerkorganisatie 23plusone Friends.   

BR-ND is initiatiefnemer van 23plusone Friends. 

BR-ND Impact board 

Sinds 2019 hebben we een Raad van advies. Daarin zitten echte toppers die hun sporen ruimschoots hebben verdient.

Als boutique consultancy zijn we blij en vereerd dat we door deze toppers bijgestaan worden. Zowel bij het nemen van moeilijke beslissingen en grotere investeringen helpen zij onze impact te maximaliseren.



Onze heartbeats

Hier delen we met je die dingen waar wij zelf sterk in geloven. Het zijn de uitgangspunten die het gedrag bij BR-ND stuurt, en onze cultuur verrijkt.

We hebben onze Heartbeats niet zomaar bedacht, ze zijn door de jaren heen gegroeid en bepalen nu wie we zijn. 

  1. We experimenteren altijd met nieuwigheden.

  2. Initiatief vieren we.

  3. Kennis delen we met iedereen.

  4. We zijn vrij om ons eigen leven in te richten.

  5. Sport houdt ons gezond, gelukkig en geïnspireerd.

  6. We houden van warme lunches.

  7. Iedereen is welkom.

  8. We nemen onszelf niet te serieus.

  9. Als je goed kijkt, voel je de schoonheid.

  10. Denk 'emotive'.

 

1. We experimenteren altijd met nieuwigheden.

We houden van nieuwe ideeën, nieuwe technologiën en nieuw denken. We geloven dat we onszelf alleen kunnen ontwikkelen, als we constant voorbereid zijn om met nieuwe manieren te experimenteren en te werken. We zien ons bedrijf als een speeltuin waarin we creatief denken, omdat wij nieuwsgierige wezens zijn.

2. Initiatief vieren we. 

Alles wat gebeurt is het resultaat van onze eigen acties. Soms slagen we en soms ook niet. Niet altijd is het duidelijk waar onze acties toe leiden. Maar wat we ook doen, het kost moed om actie te ondernemen. Ook al kost het moed, soms moet je het gewoon doen. Zo houden wij bijvoorbeeld van feestjes geven, gewoon omdat het kan en vooral zodat we met mensen kunnen delen wat we doen. En natuurlijk ook, omdat we nog altijd feestbeesten zijn. 

3. Kennis delen we met iedereen.

We zijn een kleine organisatie met een beperkt aantal klanten. Onze kennis, onze methodes en onze gereedschappen, gebaseerd op science, kunnen alleen impact hebben als wij het met gelijkgestemde mensen over de hele wereld delen. En uiteindelijk is 'geven' het mooiste wat we kunnen doen. 

4. Wij zijn vrij om ons eigen leven in te richten.

Wij geloven in persoonlijke verantwoordelijkheden. Ons persoonlijk en zakenlijk leven is verweven en we zien onze co-workers als vrienden. Dat is waarom we geen vaste vakanties of werk uren hebben en ook waarom we erg zorgvulding zijn bij het kiezen van de mensen en de organisaties waarvoor en waarmee we willen samenwerken. We hebben maar één leven, om gelukkig te leven. 

5. Sport houdt ons gezond, gelukkig en geïnspireerd.

Onze co-founders zijn sportieve mensen. Kim was een semi-professionele dans koningin. Alexander is skileraar, lange afstand hardloper en hockey trainer-coach. Zonder voldoende fysieke activiteiten voelen we ons niet scherp. Dat is waarom wij mensen aanmoedigen om te bewegen. Dat is waarom wij wekelijks een bootcamp organiseren. En dat is ook waarom we samen voor een goed doel rennen. Iedereen met een lichaam is namelijk een atleet. 

6. We houden van warme lunches.

We geloven dat lekker samen eten zorgt voor verbinding. De typische Nederlandse boterham met een glas melk is niet ons idee van een gastvrije lunch. Kim's wortels liggen in Indonesië, daarom is zij dol op nasi goreng voor de lunch en zelfs voor ontbijt. Alexander heeft vele jaren in Indonesië en Italië gewoond en is gek op warme lunches. En gelukkig zijn er meer dan genoeg gezellige en betaalbare eettentjes in Amsterdam.

7. Iedereen is welkom.

We zijn een warm open nest voor iedereen die onze interesse in mensen, gedrag en technologie deelt. Voor een kop koffie, of soms voor meer, iedereen is welkom. En als we te druk zijn, laten we het je weten. We zijn gek op gastvrijheid. 

8. We nemen onszelf niet te serieus. 

We hebben geen aspiraties om in peperdure autos te rijden of om chique Italiaanse pakken en dure show-off horloges te dragen. Uiteindelijk is het enige wat er echt toe doet wat we betekenen voor onze geliefden, vrienden en de maatschappij. We blijven gewone mensen en daar zijn we trots op. 

9. Als je goed kijkt dan voel je de schoonheid. 

Mensen zijn tot prachtige dingen in staat als ze gedreven zijn, als ze ergens in geloven en daar voor gaan, als ze onderdeel zijn van iets wat groter is dan zijzelf. Wij maken de wereld een beetje mooier door betekenis op de voorgrond te zetten. Emotionele schoonheid raakt je en zorgt er voor dat iets in beweging komt.   

10. Denk 'emotive'.

We spelen en schudden het denken van mensen op, om een creatieve sprong te nemen. We geloven in een co-creatieve benadering waarbij iedereen uitgenodigd wordt om mee te doen. En waarin iedereen een stem heeft, een stem die verdient gehoord te worden. We laten onze waardering zien. We verrassen mensen met kleine dingetjes die er toe doen. Omdat niets menselijks ons vreemd is.