Screen Shot 2017-05-17 at 17.16.38.png
Screen Shot 2017-05-17 at 17.18.01.png
Screen Shot 2017-05-17 at 17.16.19.png
Screen Shot 2017-05-17 at 17.17.24.png
Screen Shot 2017-05-17 at 17.16.38.png

- Over


Helping visionary leaders build more meaningful brands.

SCROLL DOWN

- Over


Helping visionary leaders build more meaningful brands.

Mensen verbinden met merken

Merkstrategie

'Emotive' branding kan er voor zorgen dat groei en transformatie realiteit wordt. Aantrekkelijke merken maken mensen 'happy' en ze stimuleren positief gedrag. Gedeelde doelen en verbinding dragen bij aan een positieve cultuur en gemotiveerde medewerkers. 

Diensten ›

Gevoelens Eerst

Uitgangspunt is dat gedrag on(der)bewust wordt gevoed door emoties. Intuïtief streven mensen naar belangen, zoals bijvoorbeeld vriendschap, nieuwsgierigheid, winnen, gezondheid en seksualiteit. Wanneer het hart geraakt wordt, geeft dit een 'happy' gevoel en ontstaat positief gedrag.  

23plusone ›

Engagement

Wij gebruiken moderne online tools. Dit geeft inzicht, inspiratie en betrokkenheid van mensen binnen en buiten de organisatie. Met de 23plusone methode als rode draad. Zo kunnen we gezamenlijke intelligentie aanspreken, zorgen we voor interne buzz en worden mensen betrokken. 

Co-creatie ›

Merkportfolio

Wat te doen als er niet één, maar meerdere merken zijn? De meeste organisaties hebben meerdere merken, submerken, proposities en concepten. Hoe organiseer je zo'n portfolio voor de beste resultaten? Hoe kom je tot besluitvorming en beheersing?

Merkportfolio  

Happy Cultuur

Organisaties blijven duurzaam succesvol als ze een positieve cultuur hebben. Cultuur heeft veel te maken met dagelijks gedrag. Het ontwikkelen van positief gedrag is één van de grootste uitdagingen van branding. Ben je geïnteresseerd in de Heartbeats van BR-ND? Wil je weten wat ons merkwaardig gedrag is? 

Heartbeats ›

Boutique Firm

BR-ND is een adviesbureau in 2010 opgericht door Kim Cramer PhD en Alexander Koene. Hun langdurige samenwerking begon in 2006 met een wetenschappelijke studie naar menselijke belangen, geluk en aantrekkelijkheid van merken. De inzichten hiervan, 23plusone, vormen de rode draad in de werkwijze van BR-ND.

Visie 

Activiteiten 

  • Rebranding trajecten
  • Fusies & transformaties
  • Startup branding
  • Organisatie ontwikkeling
  • Expert consultancy

Expertise

Screen Shot 2017-05-17 at 17.18.01.png

- Services


Diensten

- Services


Diensten


Ontwikkeling met co-creatieve aanpak

Purpose

Hoe gaat je organisatie 'waarde' toevoegen in het leven van mensen en de maatschappij. Purpose gaat over je bestaansdoel en waarom dat belangrijk is. Hierin komen zaken aan de orde zoals het 'waarom', 'hoe' en 'wat' van de organisatie.

Merkstrategie

Merkstrategie is in deze nieuwe sociale tijd heel wat anders dan wat het vroeger was. Van huisstijl, slagregel en reclame campagne naar een sociaal proces van cultuurontwikkeling, gedrag en maatschappelijke toegevoegde waarde.  

Merkstrategie >

Identiteit

Dit gaat over de gewenste cultuur, waarden, overtuigingen en gedrag. Het stuurt de emotionele dynamiek die richting geeft aan de stappen die je moet nemen om een emotioneel aantrekkelijk en inspirerend merk te bouwen. We documenteren de identiteit in het Brand Heart.

Merkportfolio

Geeft strategische richting aan het vraagstuk met hoeveel merken, sub-merken en andere merk identificatie dragers en hun interrelatie. Kim Cramer heeft haar PhD-studie gewijd aan dit onderwerp, dus je kunt je alvast voorbereiden op het nodige vuurwerk.

 Merkportfolio >

Merk Manifesto

Identificatie en inspirerende documentatie van de rituelen en gewoontes van de organisatie en het bijzondere en vaak verbazingwekkende gedrag van mensen. Zet een turbo op de cultuur. Het Merk Manifesto wordt ontwikkeld met inbreng van de gehele organisatie. Het vertaalt de abstracte organisatie- en merkwaarden naar concreet gedrag waar mensen trots op kunnen zijn. En zich mee kunnen identificeren. Lees onze eigen Heartbeats om een idee te krijgen.

Heartbeats >

Merk Expressie

Creatie van de expressie en symboliek van het merk.  Denk aan het visuele ontwerp, stijl, naamgeving, slagregels, domein beschrijving, muziek, video en zelfs reuk. We werken samen met de allerbeste creatieven en wij zorgen ervoor dat het allemaal goed samenhangt, kwalitatief gerealiseerd wordt en strategisch klopt.

BR-ND Team >

Screen Shot 2017-05-17 at 17.16.19.png

Tools


Aanpak

Tools


Aanpak

 
What we do Symbols-01.png
 
Although we think that decision-making about brands depends strongly on functional benefits, it all comes down to one question: how will this make me feel?
— Kim Cramer PhD and Alexander Koene, Founders of BR-ND

'Emotive' Merkontwikkeling

23plusone logo.png

23plusone is een wetenschappelijke methode om de dialoog over betekenis en gedrag te kunnen voeren. Het brengt mensen tot elkaar op basis van positieve gevoelens, overtuigingen en gedrag.

Bekijk deze korte video over 23plusone

Het maakt de verschillen tussen de individuele en collectieve belangen zichtbaar. Het helpt organisaties om de emotionele dynamiek inzichtelijk te maken. Niet alleen in de directiekamer, maar bij alle mensen binnen en buiten de organisatie die nodig zijn voor een gewenste verandering. 

 

23plusone is het resultaat van wetenschapplijk onderzoek door Kim Cramer PhD en Alexander Koene. Uitgangspunt hierbij is dat positief gedrag leidt tot geluk en wordt gedreven door hoe mensen zich voelen. 

Mensen streven naar geluk door 24 fundamentele belangen na te streven zoals vriendschap, nieuwsgierigheid, winnen, gezondheid en sexualiteit .

Door mensen in het volle spectrum van hun emotionele repertoire te raken, ontstaan positieve gevoelens, verbondenheid en positief gedrag.

Bestel je eigen
23plusone set >

Brand Heart

Met dit model leggen we de emotionele dynamiek, de zogenaamde Trinity, evenals het bestaansdoel, de relaties en expressie van uw merk vast. Het geeft strategische richting aan de stappen die genomen moeten worden om een aantrekkelijk en inspirerend merk te bouwen met alle mensen, binnen en buiten de organisatie. 


 
What we do Symbols-03.png
 

Betrokken mensen door co-creatie

Our tools-01.png

Insider

Online merkbeleving om de huidige identiteit en toekomstige ambities van de organisatie weer te geven zoals ervaren door de medewerkers. Inzicht in de cognitieve en emotionele dynamiek op individueel, werk, organisatie en merk niveau. Betrekt alle personen die het betreft, door actieve deelname aan het branding proces.

De resultaten geven sturing om een merk te ontwikkelen, op basis van de organisatie identiteit. Het teruggeven van de resultaten aan de organisatie op een enerverende manier is mogelijk via interne media.

Insider demo > 

Outsider

Ook de externe stakeholders zijn onderdeel van je merk. Met de Outsider brengen we het huidige imago in kaart. We vragen klanten om mee te denken over de toekomst van het merk. We versterken de relatie met klanten door ze inspireren en respect te tonen voor hun mening. We maken ze tot ambassadeurs door ze de aandacht te geven die ze verdienen.

De Outsider is een uniek onderzoeks en engagement instrument wat bloot legt hoe je merk bij mensen voelt. Het gaat in op behoeften, verwachtingen en de relatie.  Wat ze nu ervaren en wat zij naar de toekomst wensen. 

Outsider >

Our tools pink-04.png

Kitchen

Brengt co-creatie van de merkstrategie naar een nieuw niveau. Verschilt van conventionele strategie ontwikkeling, door gebruik te maken van meerdere soorten intelligentie. Spelend leren en met elkaar creëren zorgt voor inspirerende resultaten.

Integreert de resultaten van de Insider en Outsider met andere inspirerende stimuli. Bewuste en onderbewuste intelligentie wordt aangesproken. Legt de emotionele dynamiek dusdanig bloot dat het echt het hart en het hoofd raakt. Gaming elementen gaat ongewenste invloeden zoals politiek, status of rang tegen en maakt het een leuk evenement.

 
Our tools-03.png
 

Inmotion

Online samenwerkingsplatform om de dialoog met alle belanghebbenden te voeren. Een gesloten toegankelijke en veilige plek waar iedereen kan deelnemen aan de discussie over bestaansdoel, waarden en gedrag. Verschillende enquêtes, spelletjes en berichten zal de discussie aanwakkeren.

InMotion > 


 
 

Merkportfolio & Merkarchitectuur

Merken Waaier

Hulpmiddel om de huidige en toekomstige merkportfolio en merkarchitectuur te visualiseren. Maakt complexe samenhang transparant.  Zodat portfolio strategie beslissingen snel gemaakt en de evolutie bewaakt kan worden. Model is gebaseerd op de dynamische relatie tussen de mate van dominantie van andere (sub) merken, categorie namen en proposities.

 

De dynamische relatie is belangrijk, omdat in de praktijk merkportfolios nooit statisch zijn. Het vertaalt ingewikkeld portfolio management in een begrijpelijke en praktisch instrument voor branding en overige professionals in de hele organisatie.

BR-ND Merkenwaaier >

BR-ND+Fan.png

Schrijf je in en ontvang onze e-Booklets!

Screen Shot 2017-05-17 at 17.17.24.png

- Contact


Contact

- Contact


Contact

BR-ND

Vijzelstraat 68-78
1017 HL Amsterdam
The Netherlands

Receptie Spaces
Kim Cramer
Alexander Koene

 

Wij werken op de kantoren van:

 
 
 
I-amsterdam-logo.png

KVK 54053315 AMSTERDAM
BTW NL851136291B01

TRIODOSBANK NV
IBAN NL44TRIO0254762859
BIC TRIONL2U

® BR-ND, 23PLUSONE, EMOTOME are registered brands of The appeal company BV