Image Credits: Janiek Dam

"Ik ben geïnspireerd door mensen, bedrijven, merken en ideeën die uitdagen wat algemeen als de norm geaccepteerd is. Een van mijn persoonlijke motivaties om indertijd BR-ND te straten was de mogelijkheid om een baanbrekende bureau neer te zetten dat business benadert vanuit een menselijk perspectief. Want ik voel de wens om een positief verschil te maken in de manier waarop mensen met elkaar omgaan, te beginnen met hoe mijn eigen bureau omgaat met degenen die er voor ons toe doen. Ik wil mijn talenten en kennis inzetten en delen om de wereld een beetje mooier te maken. Doe je met me mee?"

Kim haalde haar PhD in communicatiewetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam en heeft diverse wetenschappelijke studies gepubliceerd op het gebied van merkportfoliostrategie en merkstrategie. 

Kim is docent bij diverse (post) academische opleidingen (Industrial Design TU DelftVega School of Brand Leadership JohannesburgEURIBSRMAOG) en lid van de raad van advies van SWOCC, the Good Family en Action for Happiness.

 
Photo Credit: Janiek Dam

Photo Credit: Janiek Dam

"Praktische creatieve oplossingen koppelen aan zoiets abstracts als 'strategie' is wat ik leuk vind. Ik weet dat het moed vergt om bestaande patronen te doorbreken en ik ben op zoek naar mensen die niet bang zijn om risico's te nemen en die hetzelfde geloven wat ik geloof; als mensen in beweging komen kunnen er mooie dingen gebeuren. Er word mij verteld dat ik visionair, soms koppig en steeds meer idealistisch ben - niet altijd in die volgorde. Het maakt me blij dat ik op mijn manier een beetje bijdraag aan een mooie, vitale en eerlijke wereld. Ik hou ervan om dingen te onderzoeken, te verbeteren en dat dan weer met elkaar te delen."

Alexander heeft in Amsterdam commerciële economie gestudeerd, is gediplomeerd skileraar, sports trainer en reserve officier Cavalerie. Na een internationale loopbaan in de directiekamers van blue chip FMCG bedrijven (Mars, BAT en P&G), is hij sinds 2000 zelfstandig ondernemer. 

 

 

Naast oprichters van BR-ND zijn Alexander en Kim initiatiefnemer van 23plusone Friends, een internationaal netwerk van professionals op het gebied van emotive branding. Verder zijn zij oprichter en mede-eigenaar van Emotome, een onderneming die programma's ontwikkeld voor het stimuleren van een positieve organisatie cultuur.