Autumn School 2016 - November 3rd

In a half-day workshop on November 3rd, we share our expertise on Emotive Branding with 23plusone and help you apply it to your business. For everyone who is interested in giving meaning to their brand and spreading happiness in this social age. 

Read More
Kim Cramer
Wonderful Indonesia

Wonderful Indonesia, het land waar mijn roots liggen. Waar mijn ouders opgroeiden tot ze op 10 en 12-jarige leeftijd met de boot naar Nederland verhuisden. Een ongelooflijke reis, zeker vanuit deze moderne tijd bekeken. Zonder ooit buiten Java gereisd te hebben, zonder via social media al van alles te weten over hun nieuwe thuisland, gingen ze noodgedwongen het avontuur aan, die twee gezinnen waarin zowel mijn vader als mijn moeder tot de kleintjes behoorden.

Read More
Kim Cramer
Baas in Contact monitor

Gelukkige en tevreden klanten door gelukkige en tevreden klantcontactmedewerkers. Het klinkt logisch. Toch zijn er grote verschillen in de manier waarop bedrijven hun klantcontactcentra inrichten en organiseren. Hoe zij deze afdeling waarderen en medewerkers stimuleren om het beste uit zichzelf te halen en het beste voor hun klanten te bieden.

Read More
Kim Cramer
Summer School July 21

In a half-day workshop on July 21 2016, we share our expertise on Emotive Branding with 23plusone and help you apply it to your business. For everyone who is interested in giving meaning to their brand and spreading happiness in this social age. 

Read More
Kim CramerSpaces
Our new team mate

Danishwara Nathaniel, you can call him Dan, is a recent graduate from Amsterdam University College. He just obtained his Bachelor's degree in Social Sciences. His interests in Sociology and Anthropology can be a research and problem-solving tool in emotive branding issues. Being a researcher, Dan likes to read variety of books from different genre, theories, and nations. He is very much aware that reading is an essential part of producing knowledge; a window to a new world.

Read More
Alexander Koene
We hired a hockey nerd to help out Alexander!

Ezra Bakker is a field hockey nerd, storyteller and still studying Communications in Rotterdam. Working on his thesis at 23plusone to finally graduate in February of next year. During his time as a student he actively is coaching and training field hockey players of all ages. Even when the season is over this nerd doesn’t stop teaching youngsters how to play the game he loves.

Read More
Spring School Emotive Branding

In a half-day workshop on April 12th, we share our expertise on Emotive Branding with 23plusone and help you apply it to your business. For everyone who is interested in giving meaning to their brand and spreading happiness in this social age. 

Read More
Kim Cramer
We moeten vrijen, dansen en rennen

Happiness is maakbaar. Je kunt er zelf veel aan doen. Zelfs als het door omstandigheden even tegen zit, kun je er voor zorgen dat je je snel weer beter voelt. Door te vrijen, dansen of rennen komen er sapjes in je brein waardoor je je happy voelt. Die 'happy juices' gaan je hele lichaam door. Elke cel wordt er gelukkig door. Positieve initiatieven maken blij.

Read More
Alexander Koene
Winter School

In a half-day workshop on February 18th, we share our expertise on Emotive Branding with 23plusone and help you apply it to your business. For everyone who is interested in giving meaning to their brand and spreading happiness in this social age. 

Read More
Alexander Koene
Natuurmonumenten in beweging

Een nette meneer in een grijze jas. Zo werd het merk Natuurmonumenten omschreven. Door het publiek, maar vandaag ook door Wieger van Beek, brand manager bij Natuurmonumenten, die ons uitlegt wat het beeld is dat veel mensen hebben van de natuurorganisatie. Het is april 2014. ‘Ons’ zijn Alexander Koene en Kim Cramer van BR-­ND. We worden ingewijd in de successen en uitdagingen van Natuurmonumenten. De organisatie is in transitie. Wieger en zijn collega Simone Lubbers (samen gaan zij over ‘het merk’) vertellen ons over de vragen waar de vereniging voor staat. De grote merkvraag is...

Read More
Kim Cramer
Hoe ver ga jij met verleiden?

Waar trek jij de lijn als het gaat om onbewuste beïnvloeding?

Marketing is een vakgebied van mensen die aan de succeskant van de maatschappij leven.

Vlotgebekte professionals die overtuigend hun ideëen verkondigen, slimme strategiëen presenteren, niet wars zijn van experimenten met nieuwe technieken en over het algemeen goed op de hoogte van wat er in de wereld te koop is. Ook van kennis hoe je onbewust kunt beinvloeden, zelfs als dat tegen het belang van de klant ingaat. Maar hoe ver ga je daar in mee om niet in conflict met je geweten te komen?

Read More
Alexander Koene
Summercourse 'Boost your Culture!'

De wereld verandert sneller dan ooit. Nieuwe technologieën, nieuwe media, nieuwe toetreders, fusies en nieuwe verdienmodellen. De nieuwe generatie werknemers heeft andere verwachtingen van werk, relaties en waarden. In deze tijd van transparantie kun je niet meer naar buiten beloven wat je van binnen niet waar kunt maken.

Read More
Alexander Koene
Help! Ik word toch niet links?

Vaak vragen onze opdrachtgevers naar het rendement van investeringen in merken. De vragensteller, meestal een ervaren manager op een hogere positie net onder de Raad van Bestuur, daagt ons dan uit te komen met een financiële onderbouwing om aan te tonen dat investeren in merken bedrijfseconomisch te rechtvaardigen is. Maar, is dat niet hetzelfde als vragen naar het nut van de liefde, het rendement van kinderen of de zin van cultuur?

Read More
Purpose is geen merkenkunstje

Sterke industrialisatie en uitstoot van CO2 zorgt voor klimaatverandering; de temperatuur stijgt, watertekort komt vaker voor en voedsel wordt schaarser. De wereldbevolkingsgroei zet door, basis hygiene en gezondheid zijn een groeiende uitdaging. De kloof tussen arm en rijk vergroot alsmaar en roept vragen op over eerlijke verdeling van geluk en gelijke kansen voor iedereen. Deze misstanden zorgen voor bezorgdheid, onrust en activisme bij brede lagen van de bevolking, want de sociale media op onze mobieltjes doen hun werk steeds beter.

Read More
Alexander Koene
Waar gaat het met merkstrategie naar toe?

De wereld om ons heen verandert steeds sneller. Nieuwe technologie beinvloedt ons gedrag. Stonden we in de 18e eeuw nog het land te bewerken, in de 19e eeuw gingen we massaal de fabriek in. Tijdens de na-oorlogse groei kregen we televisies en keken we steeds meer naar reclame. Zo ontstonden grote vaak internationale merken. Inmiddels zijn we de fabrieken weer uit en verlenen we diensten. Het internet kwam in ons leven en zijn we mobiel, 24/7 met elkaar verbonden, delen we met vrienden en de rest van de wereld wat we doen, waarin we geloven en zijn we hard op weg naar ‘the internet of things’. De wereld om ons heen verandert, waar gaat dat met het merk naar toe?

Read More
Alexander Koene
De klant centraal met retail technology?

Vorige week had ik het genoegen samen met Alexander Koene naar Antwerpen af te reizen voor een bezoek aan het bedrijf van een oud-collega van hem. Het bedrijfsbezoek was heel interessant en de bourgondische lunch die daar op volgde onbeschrijfelijk lekker en bijzonder (iemand wel eens ‘hoppescheuten’ gegeten?), maar wat ik het meest indrukwekkend vond, was een rondleiding in ‘the loop’, een initiatief van het Belgische RetailDetail. the loop is een soort...

Read More
Kim Cramerretail, Innovation
Hoe krijgt de bankier zijn reputatie weer terug?

Het afgelopen lange weekend was ik op vakantie bij mijn ouders. Samen met mijn broer en zoon een heerlijk paasweekend hoog in Franse alpen, verse sneeuw, zon, lekker even ver weg van mijn dagelijkse branding praktijk. Tijdens de borrel en avondeten hebben we over van alles gesproken. Ook over de bizarre ontwikkelingen in de financiele sector. Het was mijn ouders opgevallen dat ik in mijn geschreven stukjes het af en toe niet kan nalaten uit te halen naar de financiele sector. 'Zou je dat nu wel doen? Het zouden jullie potentiele opdrachtgevers kunnen zijn’, vroeg mijn vader enigszins bezorgd.

Read More