Merken zijn prachtige verschijnselen. Diep in je hersenen roepen ze allerlei gevoelens en gedachten op. Sommige merken zijn zelfs in staat om je aan te raken. Ze 'voelen' goed. Je kunt zelfs van ze houden, al is het vaak moeilijk uit te leggen waarom. Dergelijke merken hebben wat wij noemen merkverleidingskracht. We hebben deze set met kaarten voor u, uw vrienden of uw organisatie gemaakt, om samen een dergelijke emotioneel aantrekkelijke merken te ontwikkelen. Het zal u helpen en uw collega's met het identificeren van de dingen die echt belangrijk zijn.

Pssst .... wist je dat brand-appeal is vergelijkbaar met het sex-appeal?

Waarom voelen sommige merken beter dan anderen? Het was hoogleraar psychologie Nico Frijda - vriend, buurman en bron van inspiratie - die ons erop wees dat menselijke driften het beginpunt zijn. Een groot wetenschappelijke onderzoek heeft toen gevolgd. In de loop der jaren hebben wij meer dan 11.000 respondenten van 250 + merken geprofileert en geanalyseert in meer dan 23 productcategorieën.

We ontdekten dat de mate waarin merken een goed gevoel heeft te maken met de dingen die je belangrijk vindt in het leven.

Nu, wat zijn die belangrijke dingen voor u? Wij ontdekten dat er 24 fundamentele domeinen zijn, zoals loyaliteit, status, en seksualiteit. Wanneer deze belangen worden geraakt, ervaar je een 'happy' gevoel. We hebben allemaal deze 24 belangen. De mate waarin belangen belangrijk zijn hangt van persoonlijke omstandigheden af. Wat is erg belangrijk voor jou is wellicht minder belangrijk voor mij. En wat belangrijk is vandaag de dag, kan morgen minder belangrijk zijn.

Wist u dat de meest aansprekende merken erg 'kleurrijk' zijn? We ontdekten dat deze 24 belangen behoren tot 5 groepen: Vitaliteit, Basics, Attractie, Ambitie, Zelfontplooiing.

Hoe deze kaarten te gebruiken? Je kunt deze kaarten gebruiken veel dingen in je leven. Zie het als een universele emotionele taal.

Het zet  je aan het denken over wat nu echt belangrijk voor je is. En als je het samen doet, zul je beter te begrijpen en je kunnen verbinden met je collega's, vrienden of geliefden. We maken gebruik van de kaarten voor interviews, persoonlijke coaching en teambuilding. Maar in hoofdzaak gebruiken we het voor emotionele branding.

Als je een echt aantrekkelijk merk wilt creëren, moet je een aantal eenvoudig mengregels kennen. Zie ze als nuttige tips op basis van onze jarenlange ervaring.

De mengregels: 1. Kies de 6 meest relevante kaarten uit de 24. 2. Kijk op de achterzijde hoeveel kleuren je hebt geselecteerd. Hoe meer kleuren hoe beter. Als je slechts 2 of 3 kleuren hebt, probeer dan bepaalde kaarten te ruilen, zodat je meer kleuren krijgt. 4 is mooi, 5 is nog beter. De hoogste emotionele aantrekkelijkheid wordt bereikt als mensen geraakt worden in het volledige spectrum van hun belangen. 3. Leg de 6 kaarten in een Trinity. In de basis, plaatst je de 3 kaarten die zijn meer universeel zijn voor de categorie. In de top van de Trinity plaats je 3 kaarten die meer uniek en specifiek zijn voor het merk of jullie organisatie. 4. Speel met de positie van de kaarten tot je een maximale spanning tussen de 3 hoeken van de Trinity krijgt. 5. Schrijf een kort zinnetje bij elk van de 3 hoeken.

Gefeliciteerd! Voel je het al? Je bent op weg naar om de emotionele kern en de pijlers van uw merk bloot te leggen. Nu is het tijd om alle initiatieven met de emotionele kern aan te sturen. Vergeet niet, wanneer mensen gaan houden je merk, is er een goede kans dat ze willen deel uitmaken van jouw merk, voor je willen werken, je aandelen willen kopen, gebruik willen maken van je producten en diensten en worden ze je ambassadeur.

Een mooie wereld! Nu dat je moet de aantrekkingskracht van emotionele branding weet, vragen wij je om het te gebruiken voor een betere mooiere wereld. Gebruik het niet in het belang van alleen maar de verkoop van meer goederen en diensten. We hebben 23plusone ontwikkeld om verbinding te maken tussen mensen die het belangrijk vinden om gezamenlijk een mooiere wereld te creëren.

Nieuwsgierig om meteen uit te vinden de dingen die jij het belangrijkst in je leven? En hoe dit in vergelijking staat met andere mensen? Identificeer je persoonlijke emotionele profiel op: www.23plusone.org

We horen graag van je!

Tijdens de selectie van de beelden voor 23plusone, hebben we geprobeerd om de intellectuele eigendomsrechten van derden te respecteren. Mocht iemand het gevoel dat zijn of haar rechten worden geschonden, laat het ons weten!

© Copyright BR-ND (2012) ™ BR-ND & 23plusone zijn geregistreerde handelsmerken van The appeal company BV