.sqs-simple-like .like-count:before {color: #EF4836;} .sqs-simple-like:hover .like-count:before {color: #96281B;} .sqs-simple-like.clicked .like-count:before {color: #96281B;}

Gelukkige en tevreden klanten door gelukkige en tevreden klantcontactmedewerkers. Het klinkt logisch. Toch zijn er grote verschillen in de manier waarop bedrijven hun klantcontactcentra inrichten en organiseren. Hoe zij deze afdeling waarderen en medewerkers stimuleren om het beste uit zichzelf te halen en het beste voor hun klanten te bieden. De Baas in Contact monitor die in oktober 2016 start, is een initiatief van FINTREX in samenwerking met beroepsvereniging CCMA en wordt uitgevoerd door BR-ND en Totta Research. Klantcontactcentra met meer dan 50 medewerkers kunnen aan dit onderzoek meedoen.

Onze klanten zijn belangrijk. Als er iets is dat bedrijven de afgelopen crisisjaren geleerd en omarmd hebben, is het wel dat de klant echt centraal moet staan bij alles wat je doet. Immers, tevreden klanten zijn cruciaal voor het succes van je onderneming. Zij zijn niet alleen afnemers van je producten en diensten, maar ook je grootste levende reclamebord. Andersom kunnen ontevreden klanten een nega­tieve impact hebben op je reputatie, zeker in deze transparante tijd van internet en social me­dia. Medewerkers die direct contact hebben met je klanten, zijn dan ook ontzettend belangrijk. Zij kunnen het sentiment van klanten maken of breken. Gek genoeg wordt het belang van het klantcontact center binnen organisaties vaak onderschat. Terwijl het zo belangrijk is, want wie komt er dichter bij de klant dan de klantcontact medewerker?

Hoe beoordelen zij hun werkgever als het gaat om de manier waarop zij worden gefaciliteerd en gestimuleerd? Hoeveel vrijheid en waardering krijgen zij? Hoeveel ruimte voor talentontwikkeling? Maar ook, hoe gelukkig voelen zij zich op de werkvloer? En hoeveel hou­den zij eigenlijk van hun bedrijf? Ook de e-NPS (employee Net Promotor Score) wordt geme­ten: raden medewerkers anderen aan om bij de organisatie te komen werken? Deelnemers kans om de Baas in Contact te worden, de nummer 1 op de ranglijst van aantrekkelijke werknemers in de branche.