"Praktische, creatieve oplossingen koppelen aan zoiets abstracts als 'strategie' is waar ik voor ga.

alexander koene.jpg

Ik weet dat het moed vergt om patronen te doorbreken en ik ben op zoek naar mensen die niet bang zijn om risico's te nemen. Die ook geloven wat ik geloof; pas als je met elkaar in beweging komt, gebeuren er mooie dingen.

Er word mij verteld dat ik visionair, gedisciplineerd en steeds meer idealistisch ben - niet altijd in die volgorde. Het maakt me blij dat ik op mijn manier een beetje bijdraag aan een mooie, vitale en eerlijke wereld."

Na een internationale marketing loopbaan in de directiekamers van diverse FMCG bedrijven (Mars, BAT en P&G), is hij sinds 2000 actief als zelfstandig ondernemer op het gebied van merk- en organisatieontwikkeling.

 

Naast een van de oprichters van BR-ND is Alexander Koene mede-initiatiefnemer van 23plusone Friends, een internationaal netwerk van professionals op het gebied van emotive branding.

Verder is Alexander een van de oprichters en mede-eigenaar van Emotome, een onderneming die programma's ontwikkelt voor het stimuleren van een positieve organisatie cultuur.

Alexander heeft economie gestudeerd, is gediplomeerd skileraar, sports trainer-coach, en Reserve Officier b.d. van de Cavalerie.

Naast zijn werk is hij trainer-coach bij een selectieteam bij hockeyclub AthenA.